(FAQ)
Badania rynku i opinii obejmują różnorodne obszary. Ankiety mogą dotyczyć efektywności kampanii reklamowych, reputacji marki, preferencji konsumentów, zadowolenia z zakupionych produktów, ale także rynku pracy, jakości usług w administracji lokalnej oraz opinii na temat budowy elektrowni atomowej. Aby jak najlepiej dopasować temat badania do konkretnych panelistów, wykorzystujemy informacje zawarte w profilu użytkownika.
Jedną z metod badawczych stosowanych do analizy rynku i opinii jest wykorzystanie techniki CAWI (Computer Assisted Web Interview), która opiera się na wypełnianiu ankiet przez respondentów poprzez stronę internetową. Po zaakceptowaniu udziału w badaniach i zarejestrowaniu się w panelu badawczym, właściciel panelu wysyła ankietę, którą respondent może uzupełnić. W zamian za udział w badaniu, uczestnik otrzymuje punkty, które można później wymienić na środki finansowe (dodatkowe szczegóły znajdują się poniżej).
Administratorom panelu jest trudno przewidzieć, ilu zaproszonych panelistów weźmie udział w danym badaniu oraz w jakim czasie. Może zdarzyć się sytuacja, że panelista rozpocznie wypełnianie ankiety, gdy próba badawcza zostanie już zakończona (osiągnięta zostanie wymagana liczba uczestników w danej kategorii, np. mężczyźni w wieku 30-35 lat z wykształceniem wyższym, mieszkający w mieście do 100 000 mieszkańców). Po wypełnieniu metryki ankiety, system badawczy poinformuje użytkownika, czy próba została już zamknięta.