(FAQ)
Jako jedni z nielicznych nagrodę przekazujemy bezpośrednio na konto.
Panelistą może zostać każdy powyżej 18 roku życia!
Kiedy pojawia się uraz lub przewlekły ból się nasila, Polacy szukają pomocy u konkretnego specjalisty. W takich przypadkach coraz częściej specjalistą tym okazuje się być fizjoterapeuta. Przeprowadziliśmy badanie na temat głównych przyczyn odbywania wizyt u fizjoterapeuty, schorzeń na które uskarżają się Polacy, a także sposobu zapoznania się z historią choroby pacjenta. Odpowiedzi na takie pytania udzieliło nam 1000 Polaków. Wyniki badania zaprezentowane zostały poniżej, zapraszamy do zapoznania się z nimi.
Ponad 1/4 badanych udała się do fizjoterapeuty w związku z bólami kręgosłupa
Największy odsetek ankietowanych swoją ostatnią wizytę u fizjoterapeuty odbył w związku z bólami kręgosłupa – 27,8%. Urazy ortopedyczne, np. złamanie kończyny bądź jej zwichniecie było drugim co do liczebności wskazań powodem wizyty u fizjoterapeuty. Terapia przeciwbólowa to powód na który wskazał co dziesiąty badany. Do kategorii „pozostałe” zostały zsumowane dolegliwości, na które wskazało poniżej 1,0% badanych.
Źródło: Badanie własne
Niemal 2/3 respondentów udaje się do fizjoterapeuty po otrzymaniu skierowania od lekarza specjalisty
Niemal identyczny odsetek badanych pacjentów wskazał, iż do fizjoterapeuty udaje się po uzyskaniu skierowania od specjalisty bądź w momencie, kiedy odczuwa niepokojące dolegliwości – wskazało na nie odpowiednio 61,0% i 60,5% ankietowanych. 2/5 badanych jest w trakcie leczenia, co się wiąże z regularnymi wizytami u fizjoterapeuty. Profilaktycznie zaś do gabinetu fizjoterapeutycznego udaje się ponad 1/5 badanych. Co szósty pacjent udaje się do fizjoterapeuty nawet po zakończeniu leczenia i rehabilitacji.
Źródło: Badanie własne
W niemal 1/3 przypadków ostatnia wizyta u fizjoterapeuty trwała od 20 do 30 min
Więcej niż godzinę u fizjoterapeuty spędziło jedynie 4,1% ankietowanych. W przypadku niemal 1/3 badanych czas trwania wizyty wahał się pomiędzy 20 a 30 minutami. Od 30 do 45 minut w gabinecie fizjoterapeuty przebywała ponad 1/4 pacjentów, zaś od 45 min do 1 godziny – 16,1%.
Źródło: Badanie własne
Podobnie jak w przypadku pytania o długość trwania całej wizyty, pacjenci spędzali na zabiegu z udziałem fizjoterapeuty najczęściej od 20 do 30 minut - 36,9% badanych, 1/5 ankietowanych spędziła natomiast na zabiegu od 30 do 45 min. Pacjenci, których zabieg trwał kilkanaście minut stanowią 22,9% ogółu badanych.
Źródło: Badanie własne
Ponad połowa pacjentów na ostatniej wizycie u fizjoterapeuty skorzystała z masaży ręcznych
Obecnie najczęściej spotykanym rodzajem pomocy, jaką pacjenci uzyskują u fizjoterapeuty, są masaże ręczne, na które wskazało aż 59,0% ankietowanych. Tak wysoki odsetek wskazań może wynikać z faktu, iż Polacy wciąż nie do końca odróżniają jakie uprawnienia, jakie ma fizjoterapeuta, a jakie rehabilitant oraz jaki jest ich zakres pomocy. Ponad 1/3 ankietowanych na wizycie u fizjoterapeuty skorzystała z ćwiczeń bądź z gimnastyki leczniczej. Każda z następujących terapii została zastosowana u niemal 1/5 respondentów: laseroterapia, terapia ultradźwiękami, elektroterapia, magnetoterapia. Co ósmy badany, podczas wizyty, skorzystał z terapii manualnej, co dziesiąty zaś – z masaży ciśnieniowych.
Źródło: Badanie własne
Ze skuteczności wykonywanych przez farmaceutów zabiegów zadowolonych jest ponad 3/4 respondentów
Skuteczność zabiegów na swojej ostatniej wizycie w gabinecie fizjoterapeuty została oceniona bardzo dobrze (77,5% wskazań na Zdecydowanie skutecznie oraz Raczej skutecznie), a odsetek niezadowolonych pacjentów wyniósł zaledwie 4,7% (Raczej nieskuteczne oraz Zdecydowanie nieskuteczne).
Źródło: Badanie własne
W ponad 1/3 przypadków fizjoterapeuta nie miał dostępu do historii choroby pacjenta
6 na 10 pacjentów wskazało, iż fizjoterapeuta miał wgląd w historię choroby. Fizjoterapeuci, którzy mieli dostęp do dokumentacji pacjentów, najczęściej mieli go w formie elektronicznej (w komputerze) – 42,1%, bądź też w formie wydrukowanych wyników badań – 31,3%. 28,2% respondentów wskazało na to, że fizjoterapeuta zapoznał się z historią choroby poprzez rozmowę z pacjentem, zaś ze zdjęć rentgenowskich – 26,9%. Co dziesiąty pacjent wskazał, że fizjoterapeuta zaznajomił się z historią jego choroby z różnych zapisków znajdujących się w kartotece.
Źródło: Badanie własne
Źródło: Badanie własne
Sporządzenie dokumentacji medycznej w czasie wizyty najczęściej odbywało się w formie elektronicznej
Fizjoterapeuci dokumentację medyczną, podczas wizyty, stworzyli w 72,6% przypadkach. Niemal połowa respondentów, u których taka dokumentacja została stworzona, wskazywała na jej formę elektroniczną. W ponad 1/3 przypadków dokumentacja została przygotowana odręcznie, na standardowym formularzu, zaś formę częściowo elektroniczną, a częściowo tradycyjną wskazał co szósty ankietowany. Fizjoterapeuta przekazał sporządzenie dokumentacji innej osobie zaledwie w 1,0% przypadków.
Źródło: Badanie własne
Źródło: Badanie własne
Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą BioStat w dniach 03-08.01.2019 na reprezentatywnej próbie badawczej obejmującej 1000 respondentów. Pomiar zrealizowano przy wykorzystaniu internetowego panelu badanie-opinii.pl
Kiedy pojawia się uraz lub przewlekły ból się nasila, Polacy szukają pomocy u konkretnego specjalisty. W takich przypadkach coraz częściej specjalistą tym okazuje się być fizjoterapeuta. Przeprowadziliśmy badanie na temat głównych przyczyn odbywania wizyt u fizjoterapeuty, schorzeń na które uskarżają się Polacy, a także sposobu zapoznania się z historią choroby pacjenta. Odpowiedzi na takie pytania udzieliło nam 1000 Polaków. Wyniki badania zaprezentowane zostały poniżej, zapraszamy do zapoznania się z nimi.
Ponad 1/4 badanych udała się do fizjoterapeuty w związku z bólami kręgosłupa
Największy odsetek ankietowanych swoją ostatnią wizytę u fizjoterapeuty odbył w związku z bólami kręgosłupa – 27,8%. Urazy ortopedyczne, np. złamanie kończyny bądź jej zwichniecie było drugim co do liczebności wskazań powodem wizyty u fizjoterapeuty. Terapia przeciwbólowa to powód na który wskazał co dziesiąty badany. Do kategorii „pozostałe” zostały zsumowane dolegliwości, na które wskazało poniżej 1,0% badanych.
Źródło: Badanie własne
Niemal 2/3 respondentów udaje się do fizjoterapeuty po otrzymaniu skierowania od lekarza specjalisty
Niemal identyczny odsetek badanych pacjentów wskazał, iż do fizjoterapeuty udaje się po uzyskaniu skierowania od specjalisty bądź w momencie, kiedy odczuwa niepokojące dolegliwości – wskazało na nie odpowiednio 61,0% i 60,5% ankietowanych. 2/5 badanych jest w trakcie leczenia, co się wiąże z regularnymi wizytami u fizjoterapeuty. Profilaktycznie zaś do gabinetu fizjoterapeutycznego udaje się ponad 1/5 badanych. Co szósty pacjent udaje się do fizjoterapeuty nawet po zakończeniu leczenia i rehabilitacji.
Źródło: Badanie własne
W niemal 1/3 przypadków ostatnia wizyta u fizjoterapeuty trwała od 20 do 30 min
Więcej niż godzinę u fizjoterapeuty spędziło jedynie 4,1% ankietowanych. W przypadku niemal 1/3 badanych czas trwania wizyty wahał się pomiędzy 20 a 30 minutami. Od 30 do 45 minut w gabinecie fizjoterapeuty przebywała ponad 1/4 pacjentów, zaś od 45 min do 1 godziny – 16,1%.
Źródło: Badanie własne
Podobnie jak w przypadku pytania o długość trwania całej wizyty, pacjenci spędzali na zabiegu z udziałem fizjoterapeuty najczęściej od 20 do 30 minut - 36,9% badanych, 1/5 ankietowanych spędziła natomiast na zabiegu od 30 do 45 min. Pacjenci, których zabieg trwał kilkanaście minut stanowią 22,9% ogółu badanych.
Źródło: Badanie własne
Ponad połowa pacjentów na ostatniej wizycie u fizjoterapeuty skorzystała z masaży ręcznych
Obecnie najczęściej spotykanym rodzajem pomocy, jaką pacjenci uzyskują u fizjoterapeuty, są masaże ręczne, na które wskazało aż 59,0% ankietowanych. Tak wysoki odsetek wskazań może wynikać z faktu, iż Polacy wciąż nie do końca odróżniają jakie uprawnienia, jakie ma fizjoterapeuta, a jakie rehabilitant oraz jaki jest ich zakres pomocy. Ponad 1/3 ankietowanych na wizycie u fizjoterapeuty skorzystała z ćwiczeń bądź z gimnastyki leczniczej. Każda z następujących terapii została zastosowana u niemal 1/5 respondentów: laseroterapia, terapia ultradźwiękami, elektroterapia, magnetoterapia. Co ósmy badany, podczas wizyty, skorzystał z terapii manualnej, co dziesiąty zaś – z masaży ciśnieniowych.
Źródło: Badanie własne
Ze skuteczności wykonywanych przez farmaceutów zabiegów zadowolonych jest ponad 3/4 respondentów
Skuteczność zabiegów na swojej ostatniej wizycie w gabinecie fizjoterapeuty została oceniona bardzo dobrze (77,5% wskazań na Zdecydowanie skutecznie oraz Raczej skutecznie), a odsetek niezadowolonych pacjentów wyniósł zaledwie 4,7% (Raczej nieskuteczne oraz Zdecydowanie nieskuteczne).
Źródło: Badanie własne
W ponad 1/3 przypadków fizjoterapeuta nie miał dostępu do historii choroby pacjenta
6 na 10 pacjentów wskazało, iż fizjoterapeuta miał wgląd w historię choroby. Fizjoterapeuci, którzy mieli dostęp do dokumentacji pacjentów, najczęściej mieli go w formie elektronicznej (w komputerze) – 42,1%, bądź też w formie wydrukowanych wyników badań – 31,3%. 28,2% respondentów wskazało na to, że fizjoterapeuta zapoznał się z historią choroby poprzez rozmowę z pacjentem, zaś ze zdjęć rentgenowskich – 26,9%. Co dziesiąty pacjent wskazał, że fizjoterapeuta zaznajomił się z historią jego choroby z różnych zapisków znajdujących się w kartotece.
Źródło: Badanie własne
Sporządzenie dokumentacji medycznej w czasie wizyty najczęściej odbywało się w formie elektronicznej
Źródło: Badanie własne
Fizjoterapeuci dokumentację medyczną, podczas wizyty, stworzyli w 72,6% przypadkach. Niemal połowa respondentów, u których taka dokumentacja została stworzona, wskazywała na jej formę elektroniczną. W ponad 1/3 przypadków dokumentacja została przygotowana odręcznie, na standardowym formularzu, zaś formę częściowo elektroniczną, a częściowo tradycyjną wskazał co szósty ankietowany. Fizjoterapeuta przekazał sporządzenie dokumentacji innej osobie zaledwie w 1,0% przypadków.
Źródło: Badanie własne
Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą BioStat w dniach 03-08.01.2019 na reprezentatywnej próbie badawczej obejmującej 1000 respondentów. Pomiar zrealizowano przy wykorzystaniu internetowego panelu badanie-opinii
Zapraszamy do zapoznania się z naszą kompletną ofertą. Proponujemy pełne spectrum usług – od opracowania, poprzez przeprowadzenie badania, aż po analizę wyników.
Jako jedni z nielicznych nagrodę przekazujemy bezpośrednio na konto.
Panelistą może zostać każdy powyżej 18 roku życia!
Nasz Serwis internetowy używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie z Serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies
AkceptujęNasz Serwis internetowy używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie z Serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies