Polaków w okresie wakacyjnym najchętiej spędza czas w Polsce
Znaczna część Polaków planuje wyjazd na wakacje, tak deklaruje 78,7% badanych. Uzyskane w badaniu odpowiedzi jednoznacznie wskazują na to, iż większość osób spędza czas w kraju. 1/3 badanych decyduje się na wyjazd na wakacje za granice. Wartym podkreślenia jest fakt, że część Polaków będzie korzystała z okolicznych rozrywek, weekendowych wyjazdów czy odpoczynek u rodziny.
68,9% aktywnie
31,1% biernie
68,9% Polaków preferuje aktywne formy spędzania czasu wolnego. Polacy w czasie wakacji stawiają na aktywność. 2/3 wśród ankietowanych wybrało aktywny wypoczynek, gdzie przez aktywność rozumiemy uprawianie sportu, spacery czy chodzenie po górach.
Wśród badanej grupy, większość osób preferuje aktywne spędzanie czasu (68,9%). Spośród najchętniej wybieranych form spędzania czasu respondenci wybrali: odpoczynek nad wodą, spacery albo zwiedzanie zabytków czy odwiedzanie muzeów. Wartym uwagi jest fakt, iż osoby w przedziale wiekowym 18-29 częściej wybierając, jako formę spędzania czasu: wyjścia do kawiarni, restauracji czy kino. Z kolei osoby po 40 roku życia, bardziej skłonni są do pieszych wycieczek w góry czy zwiedzania muzeów.
Nad wodą na plaży
K: 66,0% M: 57,2%
Spacerując
K: 57,9% M: 49,9%
Zwiedzając zabytki, muzea
K: 53,8% M: 42,8%
Wychodząc do kawiarni, restauracji
K: 36,3% M: 38,2%
Chodząc po górach
K: 22,0% M: 24,5%
Uprawiając sport
K: 20,8% M: 25,6%
Wychodząc do kina, teatru, opery
K: 18,4% M: 21,2%
Mężczyźni zacznie częściej, niż kobiety, jako formę spędzania wolnego czasu wybierają wyjścia do kina czy uprawianie sportu. Z kolei kobiety znaczenie chętniej: spędzają czas na wodą, spacerują czy zwiedzają zabytki i muzea. Największe różnice widać przy aktywnościach takich, jak spacery i spędzanie czasu nad wodą. Tutaj odpowiednio różnice między kobietami i mężczyznami wynoszą 8,8 punktów procentowych dla odpoczynku nad wodą i 7 punktów procentowych dla spacerów.
Najczęstszą przyczyną wyboru danej oferty turystycznej są koszty. Aż 85,6% badanych wybrało koszt, jako główny determinant wyboru oferty wakacyjnej. Kolejnymi czynnikami mającymi wpływ na wybór są dostępność oferty (38,9%), sposób dojazdu (37,2%) czy oferowane udogodnienia (30,5%). Najmniej istotny okazał się rozwój, wskazało go tylko 6,5% badanych Polaków.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą kompletną ofertą. Proponujemy pełne spectrum usług – od opracowania, poprzez przeprowadzenie badania, aż po analizę wyników.