Jak stworzyć nowoczesną stronę WWW za pomocą kreatora?
Profesjonalnie wykonana strona internetowa jest podstawą dla każdej organizacji zamierzającej się promować w internecie. Za pośrednictwem witryny można dotrzeć do szerokiej grupy potencjalnych klientów i budować świadomość marki. To element wizerunkowy firmy, który od razu zostanie poddany przez internautów ocenie, a jego jakość i dopracowanie rzutują na to, czy zdecydują się na zapoznanie z ofertą i podjęcie współpracy.
Dawniej strony WWW tworzyli tylko specjaliści od informatyki i programowania. Teraz powstało szereg narzędzi, z których mogą skorzystać także osoby bez wiedzy technicznej, które nie znają się na kodach. W kreatorach stron internetowych nie pracuje się od początku nad kreacją strony, a korzysta z gotowych kodów i szablonów. Z tego rozwiązania korzysta wiele małych i średnich firm, które nie chcą ponosić kosztów w związku z indywidualnym projektem na zamówienie albo chcą mieć stronę szybko. Witryny tworzone za pośrednictwem kreatorów mogą być gotowe do kilku dni, w zależności od zaawansowania strony. Od czego w takim razie zacząć, kiedy zdecydujemy się na tę opcję?
Zanim wybierzemy kreator
Kreatorów do wyboru jest mnóstwo, ale zanim w któryś zainwestujemy, musimy sprecyzować swoje potrzeby, aby później nie tracić czasu i pieniędzy na coś, co nie będzie dla nas funkcjonalne. Najpierw musimy się zastanowić nad tym, jaki typ strony chcemy zrobić. Być może interesuje nas sklep internetowy, blog, landing page lub jeszcze coś innego. Każda opcja ma pewne wymagania względem struktury i funkcjonalności strony. Następnie przemyślmy, co chcemy, by na naszej stronie się znalazło, jakie dobrać kolory, jak powinny być rozmieszczone treści, by współgramy z naszą strategią marketingową i marką.
Poznajemy zasady działania kreatorów
Kiedy zaczniemy szukać kreatorów stron WWW, szybko zauważymy, że możemy wybierać spośród wielu rozwiązań darmowych i płatnych. Do ich wspólnych cech zaliczymy dostęp do gotowych szablonów stron o różnej stylistyce, a także łatwą i intuicyjną obsługę. Wersje darmowe są jednak uboższe, jeśli chodzi o dostęp do narzędzi i liczby wtyczek, z jakich możemy skorzystać. Ograniczony jest też wybór wzorów, więc trudno będzie stworzyć unikatową stronę. Bardziej możemy się wyróżnić, stawiając na płatne kreatory jak GetResponse (https://www.getresponse.pl/funkcjonalnosci/kreator-stron-www) lub inne podobne platformy. Wtedy mamy do dyspozycji szablony zaprojektowane do zastosowania na stronach firm reprezentujących różne branże. Sama obsługa nie jest skomplikowana – wybieramy szablon, po czym przesuwamy interesujące nas elementy na ekran i uzupełniamy treść.
Podstrony, jakie warto uwzględnić podczas tworzenia witryny
Coraz rzadziej odwiedzając witrynę, możemy zobaczyć tylko jedną prostą stronę bez żadnych przekierowań. Zamiast tego częściej stosowanym, a zarazem lepszym rozwiązaniem jest stworzenie kilku podstron. W ten sposób łatwiej uporządkujemy informacje i całość będzie wyglądała profesjonalnie i estetycznie. Nie musi ich być dużo i nie tworzymy ich na siłę. To, jakie podstrony stworzymy, jest zależne od przeznaczenia strony, jest jednak kilka takich, jakie sprawdzają się w większości przypadków.
Najważniejsza jest strona główna stanowiąca wizytówkę naszej witryny. Powinny się na niej znaleźć takie informacje jak nazwa i logo firmy. Jest to też odpowiednie miejsce na zamieszczenie sloganu i umieszczenie zaproszenia do odwiedzenia podstron. Jedną z nich może być zakładka O mnie/O firmie/O nas, gdzie zawrzemy filozofię firmy i jej wartości. Internauci cenią sobie bezpośrednie relacje, dlatego warto wstawić tutaj zdjęcia, wymienić osoby, jakie tworzą zespół. W odrębnej podstronie podajmy takie dane jak adres siedziby firmy, numer kontaktowy, adres e-mail, część firm dodaje czat albo stosuje wtyczkę Google Maps, co podnosi atrakcyjność.
Jeżeli zamierzamy prowadzić sklep internetowy, to obowiązkowo musimy mieć strony produktowe, które przy większej liczbie artykułów dodatkowo podzielmy na kategorie. To ułatwi przeglądanie oferty. Tutaj ważne będą dopracowane opisy i zdjęcia produktów, informacje o warunkach wysyłki, zwrotów, metodach płatności. Część firm tworzy podstronę FAQ, czyli zakładkę z pytaniami, jakie najczęściej mogą pojawić się ze strony kupujących.
Staranny dobór elementów wizualnych
Pierwsze wrażenie, jakie robi strona internetowa na odwiedzających, rzutuje na ich opinie o firmie. Jeśli będzie nieintuicyjna i nieczytelna, zniechęci do dalszego analizowania jej treści, a tym samym spada prawdopodobieństwo sprzedaży produktów. Na co zwrócić uwagę?
W pierwszej kolejności liczy się kolorystyka, która nie może być zbyt rozbudowana, bo przytłacza i powstaje wrażenie chaosu. Stosujemy jedną bazową barwę pasującą do logo i kilka barw dodatkowych, które na przykład zastosujemy do wyróżnienia przycisków nawigacji. Mają być one łatwe do znalezienia. Dla uzyskania lepszego efektu zastosujmy elementy przyciągające spojrzenia – grafiki, animacje, filmy współgrające wizualnie z przyciskami menu i kolorystyką.
Stworzenie własnej strony nie jest trudne!
Jeśli zamierzamy stworzyć stronę internetową pierwszy raz, najpewniej mamy pewne obawy w związku z wyzwaniem, jakie nas czeka. Nie musimy się jednak martwić, bo korzystając z kreatorów, nie tylko nie musimy jej tworzyć całkowicie od zera, ale wiele płatnych szablonów jest przygotowanych w odniesieniu do najnowszych trendów. Mając do dyspozycji dobre narzędzie i stosując się do powyższych wskazówek, łatwiej stworzyć dopracowaną pod każdym względem witrynę, która pomoże osiągnąć cele biznesowe.
online i otrzymaj
5% rabatu na
badanie w panelu
badawczym!