home arrow Blog arrow
Badania ankietowe
arrow
Czy Polacy są skłonni do bezinteresownej pomocy? Badanie dla fundacji DKMS

Czy Polacy są skłonni do bezinteresownej pomocy? Badanie dla fundacji DKMS

01 lutego 2023
Badania ankietowe

Na koniec 2022 roku zrealizowaliśmy badanie na zlecenie fundacji DKMS. Sondaż, jak co roku, dotyczył świadomości Polaków na temat idei dawstwa szpiku. Po raz pierwszy zbadaliśmy dodatkowo, na ile Polacy są bezinteresowni i otrzymują bezinteresowną pomoc.

Czy Polacy są skłonni do bezinteresownej pomocy? Badanie dla fundacji DKMS
Spis treści
arrow Metodologia Badania
arrow Wyniki Badania
arrow Misja Fundacji DKMS
arrow Znaczenie Badań Ankietowych
arrow Korzyści dla Przedsiębiorstw
arrow Budowanie Strategii Marketingowej

Metodologia Badania

Badanie przeprowadziliśmy techniką CAWI na próbie 1 000 Polaków w wieku od 18 do 55 lat. Próba była reprezentatywna ze względu na wiek oraz województwo.

W sondażu pojawiły się m.in. pytania o to, czym w ogóle jest bezinteresowność? Czy dla Polaków bezinteresowność to robienie czegoś za darmo, czy z potrzeby serca? Czy działamy bezinteresownie po to, aby otrzymać taką pomoc, kiedy sami będziemy jej potrzebować?

 

Wyniki Badania

Badanie wykazało, że Polacy pomagają, bo chcą stać się lepszymi ludźmi. Poświęcają swój czas, bo dawanie pomocy innym jest piękne, raczej nie oczekując na bezinteresowną pomoc w potrzebie – mówi o wynikach badania Agnieszka Kurpanik – koordynatorka badania z Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat i panelu Badanie-Opinii.pl.

Więcej o wynikach badaniach przeczytać można w artykule w portalu NGO.pl.

 

Misja Fundacji DKMS

Dodajmy, że misją Fundacji DKMS jest znalezienie dawcy dla każdego pacjenta na świecie potrzebującego przeszczepienia krwiotwórczych komórek macierzystych. Fundacja wpisana jest do rejestru organizacji pożytku publicznego pod numerem KRS 0000318602. Aby zostać potencjalnym dawcą, wystarczy wejść na stronę www.dkms.pl i zamówić pakiet rejestracyjny do domu.

 

Znaczenie Badań Ankietowych

Badania ankietowe stanowią kluczowy element dzisiejszej gospodarki opartej na informacji i wiedzy. Przeprowadzanie badań marketingowych pozwala na poznanie preferencji, potrzeb i oczekiwań klientów, a tym samym umożliwia dostosowanie oferty do ich potrzeb.

 

Korzyści dla Przedsiębiorstw

Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku poprzez oferowanie produktów lub usług, które spełniają potrzeby konsumentów. Badania marketingowe pozwalają także na analizę działań konkurencji oraz rynku jako całości, co pozwala na skuteczne podejmowanie decyzji biznesowych.

 

Budowanie Strategii Marketingowej

W efekcie, raporty badawcze są nieodzownym narzędziem w budowaniu skutecznej strategii marketingowej, która prowadzi do zwiększenia sprzedaży, zwiększenia udziału w rynku, poprawy wizerunku firmy oraz zwiększenia lojalności klientów.

Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Jak często w systemie pojawiają się ankiety?

Częstotliwość pojawiania się ankiet zależy od pojawiania się badań w danej dziedzinie. Zdarzają się okresy gdzie panelista może jednego dnia dostać zaproszenie do kilku badań, czasami następuje jednak kilkudniowa przerwa. Zwiększ swoją szansę przypisania do ankiety wypełniając informajcę w profilu respondenta.

Czy wynagrodzenie z panelu należy rozliczyć?

Nagroda przyznawana użytkownikowi z tytułu wypełniania ankiet jest rozumiana jako nagroda, a Administrator jest przyrzekającym nagrodę w rozumieniu art. 919 KC. Ankietowny nie wykazuje tych przychodów w zeznaniu rocznym, a Administrator nie wystawia uczestnikowi panelu żadnej informacji podatkowej z tego tytułu.

Zobacz także
Ostatnio dodane
18 grudzień 2024
Jak rozpoznać dobrą agencję SEO i ile powinna kosztować usługa pozycjonowania?
Dlaczego warto inwestować w SEO? Zanim przejdziemy do szczegółów, warto...
Czytaj więcej
13 grudzień 2024
Dlaczego firmom potrzebne są ankiety i jak możesz zarabiać na ich wypełnianiu?
Powody dla których firmy potrzebują ankiet Ankiety to jedno z najważniejszych...
Czytaj więcej
11 grudzień 2024
Rola badań opinii w kształtowaniu strategii marketingowej
Dlaczego opinia konsumenta jest kluczowa? W dobie przesycenia rynku...
Czytaj więcej
survgo
Stwórz własną ankietę
online
i otrzymaj
5% rabatu na
badanie w panelu
badawczym!
panel5
Panel Badanie-Opinii

Nasz Serwis internetowy używa plików cookies do prawidłowego działania strony. Korzystanie z Serwisu bez zmiany ustawień dla plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urządzenia. Ustawienia te można zmieniać w przeglądarce internetowej. Więcej informacji udostępniamy w Polityce plików cookies

Akceptuję