Czy Polacy są skłonni do bezinteresownej pomocy? Badanie dla fundacji DKMS
Na koniec 2022 roku zrealizowaliśmy badanie na zlecenie fundacji DKMS. Sondaż, jak co roku, dotyczył świadomości Polaków na temat idei dawstwa szpiku. Po raz pierwszy zbadaliśmy dodatkowo, na ile Polacy są bezinteresowni i otrzymują bezinteresowną pomoc.
Metodologia Badania
Badanie przeprowadziliśmy techniką CAWI na próbie 1 000 Polaków w wieku od 18 do 55 lat. Próba była reprezentatywna ze względu na wiek oraz województwo.
W sondażu pojawiły się m.in. pytania o to, czym w ogóle jest bezinteresowność? Czy dla Polaków bezinteresowność to robienie czegoś za darmo, czy z potrzeby serca? Czy działamy bezinteresownie po to, aby otrzymać taką pomoc, kiedy sami będziemy jej potrzebować?
Wyniki Badania
Badanie wykazało, że Polacy pomagają, bo chcą stać się lepszymi ludźmi. Poświęcają swój czas, bo dawanie pomocy innym jest piękne, raczej nie oczekując na bezinteresowną pomoc w potrzebie – mówi o wynikach badania Agnieszka Kurpanik – koordynatorka badania z Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat i panelu Badanie-Opinii.pl.
Więcej o wynikach badaniach przeczytać można w artykule w portalu NGO.pl.
Misja Fundacji DKMS
Dodajmy, że misją Fundacji DKMS jest znalezienie dawcy dla każdego pacjenta na świecie potrzebującego przeszczepienia krwiotwórczych komórek macierzystych. Fundacja wpisana jest do rejestru organizacji pożytku publicznego pod numerem KRS 0000318602. Aby zostać potencjalnym dawcą, wystarczy wejść na stronę www.dkms.pl i zamówić pakiet rejestracyjny do domu.
Znaczenie Badań Ankietowych
Badania ankietowe stanowią kluczowy element dzisiejszej gospodarki opartej na informacji i wiedzy. Przeprowadzanie badań marketingowych pozwala na poznanie preferencji, potrzeb i oczekiwań klientów, a tym samym umożliwia dostosowanie oferty do ich potrzeb.
Korzyści dla Przedsiębiorstw
Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku poprzez oferowanie produktów lub usług, które spełniają potrzeby konsumentów. Badania marketingowe pozwalają także na analizę działań konkurencji oraz rynku jako całości, co pozwala na skuteczne podejmowanie decyzji biznesowych.
Budowanie Strategii Marketingowej
W efekcie, raporty badawcze są nieodzownym narzędziem w budowaniu skutecznej strategii marketingowej, która prowadzi do zwiększenia sprzedaży, zwiększenia udziału w rynku, poprawy wizerunku firmy oraz zwiększenia lojalności klientów.
(FAQ)
Częstotliwość pojawiania się ankiet zależy od pojawiania się badań w danej dziedzinie. Zdarzają się okresy gdzie panelista może jednego dnia dostać zaproszenie do kilku badań, czasami następuje jednak kilkudniowa przerwa. Zwiększ swoją szansę przypisania do ankiety wypełniając informajcę w profilu respondenta.
Nagroda przyznawana użytkownikowi z tytułu wypełniania ankiet jest rozumiana jako nagroda, a Administrator jest przyrzekającym nagrodę w rozumieniu art. 919 KC. Ankietowny nie wykazuje tych przychodów w zeznaniu rocznym, a Administrator nie wystawia uczestnikowi panelu żadnej informacji podatkowej z tego tytułu.
online i otrzymaj
5% rabatu na
badanie w panelu
badawczym!