Obowiązek udania się na wizytę u lekarza zwykle nie wywołuje pozytywnych emocji, a sama rejestracja czasem sprawia, że niechęć rośnie jeszcze bardziej. Zdarzyło się Wam kiedyś zastanawiać się jak wygląda perfekcyjna rejestracja?
Jak wyglądałaby Twoja rejestracja marzeń?
Zapytaliśmy pacjentów do jakiego specjalisty rejestrują się niechętnie i dominującą pozycją stał się stomatolog, gdzie większą niechęć wykazują mężczyźni, bo aż 56,5% z nich, u kobiet liczba jest znacznie niższa – jest to 45,6%. Na porównywalnej pozycji procentowej u kobiet umiejscowił się ginekolog, gdyż jest to aż 52,3%. Warte podkreślenia jest, że wizyta u lekarza pierwszego kontaktu wywołuje u nas większą niechęć niż wizyta u okulisty, czy ortopedy.
ich boimy się najbardziej, jednakże tylko 38,0% odczuwa strach za każdym razem. Znaczna grupa osób strach czuje tylko w niektórych przypadkach. Wśród 1000 pacjentów wart uwagi jest również procent osób nieustraszonych wynoszący 18,7%, gdzie główną przeważającą liczbą są oczywiście mężczyźni.
Pacjenci stwierdzili, że czołową przyczyną ich strachu jest ból (84,4%), prócz tego odrętwienie wywołuje dźwięk specjalistycznego sprzętu (47,7%) czy koszty związane z wizytą (37,5%). Natomiast jedynie u 19 osób wśród 813 pacjentów stomatolog wywołuje negatywne wspomnienia z odbytych wizyt w przeszłości.
Większość naszych pacjentów, bo aż 75,5% nie skarżyło się na problemy podczas rejestracji do stomatologa, jednakże o 7 osób więcej stwierdziło, że ich wystąpienie powoduje zwiększenie poziomu negatywnego nastawienia przed wizytą. Czego więc oczekujemy, jaka forma rejestracji nas satysfakcjonuje?
Rejestracją marzeń okazała się rejestracja internetowa, co zaskakujące wiek nie gra tutaj żadnej roli. Nawet ludzie w wieku powyżej 50 lat stanowią blisko połowę zainteresowanych taką formą – 46,6%. Ludzie w wieku 18-29 lat najbardziej oczekują udogodnienia w formie rejestracji internetowej, jednakże różnica między kolejnymi przedziałami wiekowymi jest nieznaczna. Dla 53,3% pacjentów ważna jest rzetelna informacja, 51,7% oczekuje rewolucji w postaci wiadomości przypominającej o wizycie lub powiadomienia o potwierdzeniu rejestracji (41,3%). Okazuje się że sympatyczna recepcjonistka oraz miły ton jej głosu również należy do naszych marzeń.